Ny dator :)

Vart ganska förvånad när Johnny kommer hem med ett stort rosarandigt paket och säger att det är en tidig födelsedagspresent, jag öppnar paketet och i det så låg det en rosa asus mini pc :) Superfin, alldeles för mycket tyckte jag men karln tyckte att jag var värd den :) Så tack tack vännen ;) Min gamla packard som är inne på sitt tredje är nu vill ju inte riktigt fungera nå bra vilket har resulterat i att den inte blivit använd..ska ta å testa å lägga ut den på nätet och se om man kan få några kronor för den.
 Så här sitter jag nu och skriver mitt första blogginlägg på denna pärla :)


10 tums skärm och lätt som en fjäder, och får utan några probelm plats i väskan :) Även att det är 8.5 timmars batteritid på den me, vilket ju är super...

Dagen då.. Började med att Thilde vaknade vid 7, vilket är tidigt för henne men hon var ju alldeles täppt så det var ju ett under att hon sov hela natten ändå.. Vid 11 tiden slog jag en pling till mormor och frågade om hon skulle ut och handla nått, å det skulle hon. Perfekt för jag skulle ju på apoteket för att köpa en snorsug till lillan. Gick ju inte att lägga henne ner i vagnen för då täpptes näsan igen..så bilstolen var ju ett bra alternativ, Så vid 1 kom hon och hämtade upp oss. ´Köpte snorsugen  och extra filter och en nässpray till mig, vart ett besök på coop och även willys. Var hemma igen tills 14.30 då Thilde skulle käka, tog först och sköljde näsan hennes med koksalt för att lösa upp de täppta och sen invigde jag snorsugen, den var super fick ut en hel del och hon kunde andas genom näsan igen :)  och efter maten somnade hon å sov i två timmar. Medans hon sov så´plockade jag ur diskmaskinen, kokade mig en kopp kaffe och läste nya mama tidningen som jag köpte, mycket trevligt. Vann även två auktioner på tradera med lite söta kläder till Thilde :)


Resten av dan vart lugn, Lilltösa fick sig ett bad vilket var uppskattat, lite lek och mys å sen så var det dax att laga middag. 
Fick bli bandpasta med min skinksås... Har glott på Idol och desperate housewifes å grejjat med datorn. Thilde sover sen över två timmar tillbaks och känner att det även är dax för mig att krypa till kojs.. 
Hoppas bara att hon inte är allt för hängig imorrn så hon orkar med babysången :D Min enda gång i veckan vi får träffa andra mammor och barn. Vilket är synd tycker jag. Skulle ju vara kul om dom kunde dra ihop dom som man gick föräldra gruppen med, men det verkar ju inte bli nått av :( Ajja nu väntar sängen....

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0