Duktiga lill Thilde

Nu har jag fått dopklänningen till Thilde, en jättefin stickad som Jempis mamma gjorde till henne när hon skulle döpas. Blir den eftersom att dom inte hittar den som jag och många andra i min släkt har döpts i :(

Idag har vi varit ute i birsta och uträttat en del ärenden, först så var vi in på chlas ohlsson och köpte dukar på rulle, sen in på ikea å där vart det en hel påse till lillgumman. Lite haklappar, matskål och skedar, stolsdyna till matstolen och en handuk med luva, å en förnsetlampa till sovrummet. (den som vi hade rev klump Fia ner i golvet) presentkortet som jag fick kom bra till pass :) En sväng på Siba vart det me, köpte damsugarpåsar och Johnny ett spel. Efter det Ica maxi, Hämtade ut fleceoverallen från POP som jag köpt på tradera, handling av mat och en massa till dopet, ska ju göra en smörgåstårta och vanliga tårtor så en del måste ju införskaffas om man säger så. Mamma ska oxå göra en smörgåstårta för vi blir ju över 30 pers.

När vi kom hem så gjorde vi tacos och Thilde fick smaka lite Mango pure mumma tyckte hon, men man måste ju vara försiktig och bara ge lite åt gången så inte lill magen får en chock. Det märks ju att hon växer nu och vill ha mer mat, ska testa med lite gröt här senare i veckan. Munnen hennes klias som tusan oxå och dregglas gör det hej villt, så riktigt tjurig är hon i mellanåt.
Måste ju berätta att hon har börjat kunna sitta själv nu, inte rakryggad men hon sitter framåtlutad med händerna som stöd mot golvet. Man får ju sitta med och passa men hon håller balansen en bra stund :)  Duktiga lillgumman!

Imorrn blir det en sväng på stan, fler ärenden och sen så ska vi träffa Frida när hon slutar.
Nu blir det sängen för min del.... God natt!





Tittut, nyfiken i en strut :P

Mina fina blommor som jag fick... Nr 1

Nr 2, fina va?!! :D

Haha kul bild ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0